با رسیدن فصل بهار، طبیعت چهره خود را عوض کرده و تغییراتی اساسی به خود می دهد،

إِنَّ اللّهَ فَالِقُ الْحَبِّ وَالنَّوَى يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَمُخْرِجُ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ ذَلِكُمُ اللّهُ فَأَنَّى تُؤْفَكُونَ (انعام: ۹۵)،

همانا خداوند شكافنده دانه و هسته است، زنده را از مرده بيرون مى‏آورد (گياهان را از بذرها، حيوانات را از نطفه‏ها، ارواح انسان‏ها را از كالبدها، فرزندان مؤمن را از كفار) و بيرون‏آورنده مرده از زنده است (حبوبات و ميوه‏جات خشك را از گياه سبز، اجساد مرده را از زنده، اولاد كافر را از نسل مؤمنين)، اين است خداوند (تواناى دانا) پس به كجا و چگونه (از حق) باز گردانده مى‏شويد؟

آیا وقت آن نیست که هماهنگ با طبیعت عهدی با خود ببندیم که دوباره زنده شویم و به دامان مهربان پروردگارمان برگردیم؟

بیائیم در سال جدید از خداوند بخواهیم که همه ما را با تحویل سال متحول نماید و از میت به حی بازگرداند، التماس دعا از همه دوستان